måndag 12 november 2012

En färgglad duo!

Två tröjor som ska till en härlig liten Algot. Han har en duktig hantverksutövande mamma, så jag måste säga att det känns extra nervöst att lämna över dessa. Färgglatt är det iallafall och violerna kommer vara jättefina till Algotens superblonda kalufs. 

I regel tycker jag att tröjor kunnat användas längre om de inte blivit för små i ärmarna. Därför gjorde jag mudden extra lång på denna. Man börjar att ha den uppvikt och vartefter armarna blir längre viks mudden ner. En växatröja, helt enkelt!
Material: Ekorrtyg från Liandlo, Muddväv från Stoff och Stil

Här provade jag att göra en knäppning jag inte gjort förut. Ska bli spännande att se hur det blir på.
Material: Violtyg från Znok, muddväv från Stoff och Stil, knappar från 3exter.

2 kommentarer: