måndag 20 april 2015

Från 1970 till 2015

Nu är det bara att inse! Jag kommer aldrig komma i mammas gamla klänning som hon hade på ett bröllop 1970. När jag kom i den var jag inte intresserad av att använda den och nu är det tvärtom.
Jag tycker den är alldeles underbar och jag har klappat och tittat, klappat och tittat och drömt.

MEN, nu bestämde jag mig för att det får vara nog med dagdrömmar. Jag har letat efter en fin kappa till Lovis länge utan att hitta någon som faller mig i smaken.
Alltså fick det bli en kappa till tösen.
Det gjorde lite ont när jag klippte sönder klänningen, men jag tror baske mig det blev det finaste jag någonsin sytt!!!











2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin jacka. Bra att tyget kom till användning. Har också en Lovis, fast jag är mormor till min :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!
    Din dotter har bra smak ;-)

    SvaraRadera