onsdag 13 november 2013

Ring ring...

Det var ett tag sedan jag köpte tyget med telefonerna. Så fort jag fick hem det fick det sig en runda i tvättmaskinen. Sedan var det bara att sätta igång att klippa och sy... Fast så blev det inte. Det har legat framme i systugan och jag har varit på väg att göra något av det vid flera tillfällen, Men jag har ångrat mig i sista stund
Jag har inte kunnat bestämma mig för vad det ska bli av det. Nu har det äntligen blivit en liten tunika till Lovis.
Och nog är det tur att jag har 1,5 meter kvar för jag tycker det är så snyggt och vill absolut göra fler plagg av det här tyget.
Jag gjorde även ett par ballongbyxor i härlig velour som passar fint till.

Mönstrad jersey från MeMbA, mönstrad velour från Strömming, muddväv från SoS









3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten modell, haha charmig!
    Jättefina plagg båda två, vet inte om jag sett nåt sytt i telefontyget tidigare.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Jag har inte heller sett något av telefontyget. Älskar verkligen det!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig outfit. Superfint!

    SvaraRadera