tisdag 22 juli 2014

Hjärtan på hjärtat!

Idag jublade jag lite inombords! Jag hade gjort en luvtröja klar till Lovis. Ja, nästan iallafall. Det var bara knapparna kvar. Det blir alltid en och annan svordom när jag sätter i 3exters knappar eftersom de inte riktigt passar i min Prymtång. Därför brukar jag dra mig lite för att börja knappa. MEN... idag gick det så smidigt och så fantastiskt bra. 
Jag har nämligen fått verktyg från 3exter att sätta i Prymtången så knapparna passar perfekt. Underbart!

Det fick bli en snabbfotografering av koftan idag. Det är årets hittills varmaste dag och det kändes inte så juste att låta Lovis posera i den idag. Hon ville däremot gärna prova både den och den nya tyllkjolen som blev klar igår. 
Fram med kameran och knäppa några snabba bilder för att sedan låta dottern ta ett kvällsdopp i bassängen.


Spets och knappar från 3exter, Velour från Ikasyr och randig jersey från Znok













5 kommentarer:

  1. Jättefin kofta! Vilken snygg detalj med spetsen och knapparna!!

    SvaraRadera
  2. Vilken galet söt kofta! Tänk om man hade haft en liten flickunge ändå så man kunde sy på lite spetsar på grejerna här hemma!!

    SvaraRadera
  3. Petra! Du är ju helt jäkla grym på att sy! Fan va fint!!! Puss

    SvaraRadera