torsdag 13 november 2014

Övning ger färdighet!

Det finns ett moment i sömnaden som jag gärna hoppar över. Antingen låter jag bli att sy ett plagg som kräver denna färdighet eller hittar jag på egna lösningar så jag ska slippa ta tjuren vid hornen.

Men igår bestämde jag mig! Jag bestämde mig för att nu ska jag göra det! Jag ska sy i en dragkedja!

Sagt och gjort och för att öva lite extra gjorde jag två plagg där man använder dragkedjan på olika sätt. 
Jag kan sammanfatta gårdagens sömnad såhär: 
-Det var inte så svårt som jag trodde.
-Trots det, behöver jag öva mer.
-Det blev sannerligen inte snyggt.
-Det är förbaskat kul med utmaningar.

Tygerna kommer från MeMbA Design samt Tyglycka
Accessoarerna kommer från 3exter och Bibbis

Collagejersey från MeMbA







Pandajersey från Tyglycka, spets från 3exter

Harlequinjersey från Tyglycka, röd jersey från MeMbA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar