söndag 9 november 2014

Triss i klänningar och en mössa!

För ett par veckor sedan var jag på Syfestivalen i Älvsjö. Jag önskar nästan att jag kunde skriva att jag inte var där som konsument denna gången utan nu var jag där för att jobba. Men det hade bara varit halva sanningen. Jag var där för att jobba. Med världens härligaste MeMbA-Emma. Men jag var tydligen där även för att konsumera.
Det blev mer än jag tänkt som fick följa med på tåget hem. jag hade så mycket tyg med mig så resväskan gick sönder. Hjulen gick av. (I en historia med sensmoral skulle jag här nu avslutat med att jag vid resväskans haveri insåg att jag har ett stort missbruksproblem och genast slutade konsumera tyg och andra sysaker. Men det är ju ingen sådan historia så jag blundar för de problemen och fortsätter samla på mig tills jag en dag klassas som Horder och hittas död under en stor hög med tyg...)

I vilket fall hade jag en alldeles fantastisk helg. Det var så roligt och jag levde på den helgen i en hel vecka efteråt.
Inför Syfestivalen fick jag både mönster och tyg av MeMbA för att kunna sy några outfits att bära under helgen. Det blev tre klänningar men även en mössa som visades i MeMbAs monter.

Ha en trevlig söndag!

Tyger från MeMbA, spets från 3exter



Tyg från MeMbA och spets från 3exter

Tyg från MeMbA

Lovis ville absolut vara med på ett hörn. Hennes klänning är ju också hemmasydd och vi har båda klänningar med tyg från MeMbA


2 kommentarer:

  1. Superfina klänningar och fin mössa. Jag förstår vad du menar att man kan vara glad länge efter en sådan tripp som du gjort. När det kommer till det där med missbruk när det gäller tyger så tror jag att det känns bättre om du och alla andra tygsamlare läser inlägget som jag skrev den 31jan 2014- Till alla tygsamlare. Jag tycker iallafall det känns bra efter att ha läst det inlägget. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var ju bra! Tror jag måste sätta upp den på tygskåpen :-)

      Radera